۰۹۱۲۷۹۱۲۱۷۰
فهرست

دستگاه کارتن سازی

از روزی که کلمه تولیدوبازیافت زباله(ضایعات) به ذهن بشر رسید به فکر بازیافت افتادن و از جمله تولیدات بازیافت کاغذ میباشد چون کاغذ نوعی طلای ظایعاتی به حساب می آید به خصوص امروزه …

دستگاه کارتن سازی

تاریخچه و سیر تکاملی بسته بندی به مقوا و کاغذ بر میگردد. اگر چه چوب و محصولات فرعی آن از قبل در خدمت بشر بوده ولی بسته بندی به صورت مقوایی و کاغذی پس از پیدایش کاغذ به وجود امد و روند تکمیلی خود را تا کنون به سرعت طی نموده است و رفته رفته بسته بندی ها به شکل متفاوت و بسیار شکیل شدند و حتی یاد داریم اجناسی که در گذشته در نایلون فروخته میشدند ولی امروز در بهترین جعبه ها وکارتن ها بسته بندی میشوند.

دستگاه کارتن سازی

همانطور که میدانیم اولین بار در ۳هزار سال قبل از میلاد مصریان قدیم که در آن زمان یکی از تولیدکننده مهم بشری محسوب میشدند برای نوشتن از پاپیروس استفاده می کردند پاپیروس از پوست حیوانات به روش های خود ساخته می شد.

دستگاه کارتن سازی

نخستسن کارخانه کاغذ سازی در قرن ۶توسط کشور چین  در سمرقند نصب وراه اندازی شد وتوسط اعراب این هنر به آنها آموخته شد سپس اعراب کارخانه ای در بغداد راه اندازی کردند که در این کارخانه برای اولین بار به جای بامبو از پارچه های سفید استفاده شد.

دستگاه کارتن سازی

اولین کارخانه کاغذسازی اروپا در اسپانیا ساخت وراه اندازی شد. اسپانیایی ها برای تولید خمیر از آبی استفاده نمودند و کم کم توریهای بامبو که به وساله چینیان به کار میرفت. بعدها این هنر بازیافت وارد کشور هایی دیگر شد. که تقریبا اولین تولید کنندهای کاغذ در ایران شرکت پارس کاغذ خوزستان، شرکت کهریزک، البته اولین تولید کننده کاغذ کرافت در ایران در شرکت پارس کاغذ خوزستان میباشد.

دستگاه کارتن سازی

کارتن سازی، یکی از قدیمی ترین و متداولترین انواع بسته بندی می باشد. قدمت استفاده از کارتن در جهان به حدود 250 سال و در ایران به 50 سال می رسد.دلایل عمده استفاده از انواع کارتن برای بسته بندی کالا عبارتند از : محافظت مناسب از ظروف ، ارزان و در دسترس بودن ،طراحی کارتن وجعبه به شکل دلخواه ، قابلیت استفاده از تبلیغات بسته بندی و قابلیت بازیافت آن می باشد و تولید در انواع سایزها وتغییر شکل ظاهری.

توضیحات چکیده درباره کارتن۳لایه

(مقوای کنگره ای)

مقوای کنگره ای از مقاومترین انواع مقوا می باشد که از ترکیب حداقل سه لایه کاغذ ساخته می شود . ضخامت مقوای کنگره ای براساس نوع بسته بندی و مظروف داخل آن متغیر می باشد که این امر یکی از انواع طبقه بندی کارتن سازی را بوجود می آورد . مقوای کنگره ای از کاغذهای لاینر( لایه زیر و رو) ولایه فلوتینگ ( لایه میانی )ساخته می شود . کاغذهای لاینر و فلوتینگ هرکدام دارای کیفیت و ویژگیهای خاصی میباشند.درحال حاضر درصد مصرف مقوای سه لایه کنگره ای در جهان درحدود 65% و مقوای پنچ لایه 30 % و انواع دیگر شامل دو لایه وهفت لایه 5% میباشد.

دستگاه کارتن سازی

 لازم به ذکر میباشد:

خط تولید کاغذسازی باید یک کارشناس خمیر ساز و یک اپراتور دستگاه ساز که حداقل هفته ای یک بار خط را بتواند چکاپ کند و سلامت خط را تایید کند و در زمان مشخص شده دستگاه کاغذ را روغن کاری و گیریس کاری کند و به موقع دستگاه را خاموش و روشن کند. وکاملا خط تولید را زیر نظر داشته باشد.

فروش دستگاه تولید کارتن

فروش دستگاه کارتن سازی

فروش خط تولید کارتن

 

پرسش و پاسخ و دیدگاه کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها